Track, Track, Track...

Det är super härligt att det är STAR testing eller nåt sånt den här veckan som jag inte behöver göra. Så har haft sovmorgon hela veckan och behöver inte vara i skolan förrän efter 10 :) I måndags åkte jag till the village efter träningen med alla sprinters för pizza kväll. Tränaren bjöd alla på pizza som laddning inför preelimms som vi hade igår. Vi hade hur roligt som helst med spel, skratt och nästan ett dopp i sjön men alla bangade så det var lite tråkigt. Jojo var sen och snodde min pizza som jag skulle ta med hem, inte det snällaste men hade i alla fall en super trevlig kväll med vänner :) Igår var det då preelims för alla sprinting för att se vilka som skulle gå vidare till finalen. Jag gjorde väl inte så jätte bra ifrån mig men vad kan man förvänta sig när man aldrig tränat för det. Vart även super förvånad när jag fick reda på att jag hade kvaliviserat för det. Var även själva finalen för längdhopp, hade en dålig dag och hoppade endast 4.2 meter vilket var en hel del kortare än förra veckans resultat, var besviken då jag hade hoppats på att i alla fall behålla min 5e plats av totalt 24. Hade i alla fall en sjukt knasig bussresa på vägen hem med alex, Katherine och Rebecka :) Idag hade vi Youth track igen och mitt lags maskot är en get för en av ungarna har en som husdjur. Så idag tog dom med sig geten till träningen och det var hur coolt som helst :) på träningen idag gjorde jag ingenting för att vara utvilad till imorgon, kollade på när dom hade stavhopps tävling för att se om dom kan hå till cif då vi är enda skolan i vår league som har det. Matt hoppade för typ första gången och vann alltihopa. Det var chill i alla fall, men nu ska jag sova och tagga inför league finals som är imorgon. Har bara tresteg men det ska bli över 30 grader och jag vill göra bra ifrån mig. Ligger 2a just nu och är bara 30 cm eller så bakom den som leder. Vi får helt enkelt vänta och se hur det går ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur många gånger i veckan har du Track träning? :)

2011-05-16 @ 16:47:30
URL: http://matildaperidot.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej! Jag funderar på att åka som utbytesstudent till USA om två år (då har jag precis slutat ettan på gymnasiumet). Jag vet inte, det kanske står någonstans på din blogg, men hur gammal var du när du åkte och med vilket bolag? :) Vilka funderade du på osv? Är jätte på den här idéen och vill inget hellre. Är detta något du inte ångrar dig? Gillar du Kaliforien osv eller skulle du velat bott någon annanstans? Blir superglad om du vill svara och ge tips och så :)

2011-05-18 @ 21:55:29
URL: http://sofiawestborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0