Ny månad igen

Sverige vaknar och jag och Tatiana bakar kakor och ska snart ta och kolla på hawaii five-o, låter inte det bra? :)
Var ju sjuk för ett tag sen så gjorde inget förutom att dega i soffan framför tv:n med resten av folket.

Förra veckan var det homecoming med spirit week, skoj skoj ska jag säga er.
Måndag var det jersey day men då jag var sjuk visste jag inte om det så hade helt enkelt vanliga kläder.
Tisdag hade vi tye-dye day och hade min "fina" tye-dye t-shirt vi gjorde för några veckor sedan med cross country laget.
Onsdag = nerd day, sjukt kul haha hade tejpade glasögon hängslen och två tofsar, glömde tyvär ta med mig kameran så det finns inga bevis så ni måste helt enkelt tro mig.
torsdag tie day hade bara en slips medans vissa hade hur många som helst.
fredag var det class color och varför är juniors tvugna att ha gul? Lånade i alla fall en ful gul tröja och sen byggdes det på med caution tejpen under dagen. Alla lektionerna var även kortade för att vi hade homecoming assambly i slutet av dan. Den var bra och rolig, gillade speciellt the seniors show som dom hade och the freshmens. Våran var ganska tråkig men även rolig, ändast för att Alexis behövde göra krabbgång dog nästan av skratt men hade vart ännu roligare om hon hade gått skottkärra istället... haha det är typ det roligaste som finns att se.

På kvällen var det dags för the homecoming game mot big bear och det var kamp om vi skulle behålla titeln som king of the mountain eller inte. Kom dit lite sent och märker genast att vi ligger under. Kom ikapp men det gjorde inte så mycket då big bear drog ifrån igen och vann matchen. Vilket suger, speciellt eftersom det var våran homecoming. Men hade i alla fall en kul kväll. 

Lördag,
Upp kvart i 5 för att vara vid skolan halv 6 för att ta bussen till Yucaipa high school för ännu ett race. Sov hela bussresan dit som i stort sätt alla gjorde. När vi kom dit gick vi banan och sen var det dags att slappa igen då jag låg och halv sov med de andra innan det var dags att värma upp och sen springa. Nästan alla åkte hem tidigare och sket i att ta bussen så vi var ca 20 stycken i bussen på vägen hem av 40 kanske? Så alla hade eget säte där vi satt och bara umgicks och käkade chips. (Ingen ville stanna och äta på vägen hem) 

Väl hemma var det dags för dush och sen käka lite för jag var sjukt hungrig (var jag och typ 2 till som ville stanna och äta på vägen hem). Packade sen ihop min väska med sov grejjer och andra nödvändigheter innan Tatiana sminkade mig och fixade mitt hår. Det var stora problem med vad som skulle göras med mitt ogräs till hår då luggen antingen var för lång eller för kort. Så var inte direkt förvånad när saxen åkte fram så nu sitter man har med lugg som jag inte haft på flera miljoner år.
Åkte sen hem till Katherine där några andra av tjejerna från cross countryn redan var så vi åt, bytte om och fixade det sista innan det var dags att åka till skolan och delta i homecoming dansen! Hade en sjukt rolig kväll med dans och lite för många kakor på vägen hem, men är man kakmonster så är man.

Sönagen spenderades först med läxor, sen kollade vi på film (the number 23) spelade huggermugger vilket måste ha varit det skummaste spel jag någonsin sätt. Åkte ner till Crestline och åt mexikansk mat då vi var för lata för att fixa något, förbi tatuerings stället för att tati skulle göra sitt T men det gick inte då man var tvungen att vara 18 även med förälders tillåtelse. Hem lite mer läxor, tv och sen sovdags.

Är inte direkt något stort fan av att hösten har kommit hit, igår var det dimmigt, blåsigt, regnigt och kallt. Inte kul att vara ute och springa då. Vi funderade på att gömma oss på andra sidan av fotbollsplanen då man inte kunde se halvvägs, men det gjorde vi så klart inte.
Idag var det nästan samma väder minus regnet men det var kallare. Träningen idag var ännu värre än igår, antagligen för att vi hade speed.
Aja hur skönt är det inte att komma hem till ett varmt hus (övervåningen) där en brasa har varit tänd sen runt halv 10 samma morgon?
Känner att jag har varit fet idag då vi åt pizza till middag och sen både glass och kakor efteråt.

VARFÖR FUNKAR DET INTE ATT LÄGGA IN BILDER?!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0