Snow Snow Snow

Som rubriken lyder så har årets första snö kommit till kalifornien, den kom under natten mellan lördag och söndag.

Förra veckan började jag spela basket, kan inte ens se mig själv spela så tycker det låter lite kul. Nästa tisdag har vi match mot big bear. Trodde jag tills träningen idag då jag fick veta att den är imorgon, inte nog med det vi har 2 matcher och inte 1 som jag trodde. Fick ju en lite chock om man säger så men vi får väl hoppas på det bästa.

I torsdags hade vi academic assembly med toy story tema vilket betydde att alla lektioner blivit kortade vilket alltid är najs. Själva assemblyn var hur seg som helst. Dom delade bara ut presentkort till bestbuy för dom med bra betyg. Dom lottade vilka som skulle få så själv fick man inget. Efter träningen åkte jag hem till Julia där vi hängde med Lain innan vi åkte till Blue Jay där den extremt lilla biografen ligger för att se the midnight premiere av harry potter filmen. Behöver jag säga att den var sjukt bra? I alla fall vi kommer dit strax efter 9 och skulle växla pengar och köpa nåt varmt att dricka bara för att inse att både jensens (mat affär), starbucks och donken har stängt. Seriöst klockan var 9! Så vi väntar ute med resten av folket i ungefär en halvtimme innan dom släppte in oss. Jag var 3 personen in i salongen, ganska coolt om man säger så. När vi fixat platser flumspringer jag, Julia, Blake och Nick till RiteAid för att köpa godis och andra nödvändigheter till filmen. Resten av tiden spenderades med att leka charader, snacka harry potter och inte så mycket mer skulle jag tro. Filmen var väl slut runt halv 3, kom hem runt 3, somnade runt 4 och behövde sen gå upp klockan 6 för att komma i tid till skolan. Behöver man nämna att vi alla var som zombies, så man märkte direkt vilka som hade sett filmen.

I lördags åkte vi ner till någonstans runt L.A för att äta lunch med Heidis vän, så vi satt på resturangen i några timmar innan vi åkte hem vilket tog ovanligt lång tid då det vaar hur mycket dimma och regn som helst.

Vaknar upp söndag morgon och ser att det är snö ute. Behövde stapla ved på förmiddagen och kan ju säga att det finns roligare saker att göra. Av någon anledning funkade inte våran tv så på kvällen åkte vi ner till chili's åt middag där och tittade på Lakers matchen vilket var hela anledningen.

Hoppades på att vi skulle få snow day idag men sån tur hade vi inte, varför kunde det inte ha snöat lite mer? Men det är ju i alla fall bara en skoldag kvar den här veckan då det är thanksgiving på torsdag.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0