The first week of November was warm and nice up in the mountain

Another week have gone by since I last did an update fou you guys... Sverige har hade höstlov (hoppas ni hade det trevligt under lovet), min familj var i New York så pratade med dom hela 2 gånger på en vecka, ojoj det var rekord. När jag berättade för min värdmamma att dom skulle till rekord sa hon bara: jag önskar att dom hade åkt till L.A istället så hade vi kunnat åka ner och hälsa på dom (trots att det är emot reglerna). Sen hade hon pratat med sin mamma som sa att dom borde ha åkt till texas över jul istället och att dom säkert skulle kunna hitta en sovplats åt dem någonstans. Inse då att det kommer vara crowded under jul (jag ska dela säng med tatiana och vi kommer inte vara ensamma om det) men kommer nog bli super skoj!

I tisdags hade vi carb fest hemma hos Savy, och vi kollade på värdens skönaste film om någon gammal cross country löpare. Men innan filmen åt vi spagetti och köttbullar i tomatsås. Sitter ute med Alexis, Blake och några andra. Av någon anledning börjar vi kalla the meatballs för bara balls, hur kommer man på en sån ide? I alla fall, Blake snor Alexis sista köttbulle och hon blir sur (okej inte sur men ni fattar och man förstår ju varför) efter lite prat om köttbullar kommer inte exakt ihåg vad som sas men efter et tag säger blake (som gått och hämtat mer mat) ttill Alexis "you can have my balls if you want" utan att inse vad han sagt i början. Behöver man säga att vi dog av skratt?

Onsdag var det leauge finals nere i Fontana på Jurupa hills high school. När dom i september bestämde var finalen skulle gå ville ingen av de andra skolerna ha den här uppe hos oss för att det kan vara för kallt i början av november. En fråga, tycker ni det är fär kallt när det är soligt och 25 grader? Jag tänkte väl det. Så vi som inte ens är vana med att springa i värmen var tvungna att åka ner till dem där det var ännu varmare vilket lädde till en eller två svimningar på grund av vätskebrist. Vilket jag trodde skulle hände mig då jag praktiskt taget inte druckit något på hela dan, ja jag vet att det är dåligt. På vägen hem stannar vi vid världens minsta in-n-out burger (dom hade en kassa, 2 drive through och 3 bord ute) så det tog evigheter för alla att beställa och sedan äta. Hade i alla fall trevligt och det är ju aldrig fel att slippa 6th och halva 5th period ;) Girls slutade på 3e plats och gick vidare till cif och boys på 4e plats.

I fredags hade Mr. Arner (fysik lärare) aktivitet ute på fotbollsplanen 1st and 2nd period. Dom hade biggt katapulter och skulle träffa han med vattenballonger så vi var där ute och tittade på det under 1st period, det var najs och roligt för dom började skjuta vattenballongerna på oss som hängde vid läktarna istället. 6th period gjorde vi absolut ingenting, vi gick ut till fotbollsplanen, gjorde yoga i ca 5 minuter innan vi bara chillade i solen. Träningen var hur najs som helst, vi körde capture the flag och vem äger om inte jag? haha, ägde bara en omgång när vi precis bytt lag till ett med bara tjejer och sean och det andra med boys, jag och mckennah haha. Var tvungen att åka hem direkt efter den omgången så jag går runt på softball field och letar efter min ena sko som jag sedan får veta att kari (vår coach) gömt uppe bland våra grejjer. Skulle sen ha gått på the footballgame med katherine, skulle få skjuts dit av henne men vi hade ingen skjuts hem till ca en halv timme innan matchen började och då hade hon redan bytt om till pjamas och ville inte gå längre. Vilket betydde att jag var fast här hemma då folket som skulle till matchen redan hade åkt dit. Behöver jag säga att jag var smått förbannad?

Igår åkte jag och Katherine till Santa Monica där vi shoppade lite, chillade på starbucks och hängde lite på stranden. Hur najs är det inte att man kan gå i shorts i november? väldigt najs är det, var lite kyligt på kvällen men det löste man enkelt med en tröja ;) Hade även lite kul med min kamera lite här och var inder dagen och sen på kvällen innan jag gick och la mig skulle jag kolla igenom bilderna så stod det bara att bilderna inte kunde visas. Smått irriterad tar jag ut minneskortet och stoppar tillbaka och försöker igen bara för att se att då har dom + de jag tog under leauge finals (som jag inte hade hunnit kägga in på datan) försvunnit helt från kameran. Vart så jäkla irriterad för hade några riktigt coola bilder där som vi aldrig får se igen :(

Idag har jag gjort lite läxor, kollat på lakers matchen och tog en sväng förbi skolan för att se sista föreställningen av skolpjäsen och den var otroligt bra :) Som om inte det var bra nog, behöver bara skriva lite om den så får jag extra credit i både historia och engelska! ;)

Btw så har vi kort skolvecka den här veckan, är ledig både torsdag och fredag vilket ska bli najs.

Orkar inte med bild lösa inlägg så här kommer två hallv gammla bilder.


Me and the awesome "flower" I made for Hannah during our duel against Serrano...


Jag, Brooke och Melissa @ mt. sac

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa färdigt Just Listen, den är sä bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0