1 månad i staterna

Jag vet att jag är en dålig bloggare nu för tiden, men till mitt försvar så får jag bara använda datorn 1 timme i veckan + om det behövs för att göra läxor. Så blir förmodligen lite mer uppdatering har senare.

Så jag har oficiellt avklarat 4 dagar i high school. Det är verkligen pain in the as att skolan börjar 07:20 och att vi av någon anledning ska vara där klockan 7. Men så slutar vi ju 14:05 så det är ju skönt. Min skola har som regel att de stoppar alla utbytesstudenter som juniorer så ingen graduation för mig :( men blir noog lika najs ändå. 
Okej, kopplingar skolan har till Sverige, dom har ett utbytesprogram med en skola i östersund, rektorn och någon annan snubbe (kommer inte ihåg vad han gör) är båda två halv svenskar som jag, coachen i crosscountry (som jag ska börja på när vi fyllt i alla papper) har någon släkting som bor i Stockholm och så står det hej hej i deras "hello" korridor (tar kort nästa vecka). 

Kurser jag har förtillfället är anatomy, english, spanish, art, pre-calc, och us history. Förtillfället gillar jag us history bäst, visst vi har knappt gjort något än men människorna är super härliga och läraren verkar najs.  

Vi har inte fått några böcker än, och skåp är det bara senior som får (är bara en korridor i hela skolan som har skåp på ena sidan.) Så kommer bli jobbigt att släpa runt på alla böcker hela dagarna. Även lite segt att det är samma schema varje dag, men man vänjer sig nog.

Nu är första helgen här, och det är någon carnival eller något sådant här i Crestline så vi ska typ dit senare ikväll och så ska vi kanske bowla imorgon, vi får se. Och så måste vi åka ner för berget och köpa lite mer skolsaker. Kommer i alla fall inte sitta här och inte ha något att göra.

Btw så har jag nu varit i usa i en månad!!!! Känns sjukt när jag tänker på det... Aja vi hörs när vi hörs Sverige.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Läste att du var halvsvensk. Var kommer du mer ifrån? :)

2010-08-29 @ 22:36:02
Postat av: Linnea

Låter som du har det bra där i USA! :D

07.00??!! Galet tidigt :O

Kramar <3

2010-08-30 @ 18:59:25
Postat av: halvamerikan?

är du halvsvensk o halvamerikan? :)

2010-09-04 @ 11:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0