Julen

På julafton blev det varken ett paket på morgonen när man vaknade, risgrynsgröt eller Kalle Anka klockan 3. Istället blev det pannkakor till frukost och sen slog vi in de sista julklapparna och hade julmusik på tvn. Sen degade vi i stortsätt hela dagen i soffan och tittade på en massa julfilmer. Runt 5 snåret kom värsta regnovädret in och förtillfället var man glad att sitta inne. Klockan 6 var jag och Tatiana tvungna att springa ut i regnet till hennes bil för att åka hem till Katrina där Heidi och Stuart redan var för att ha lite julfirande, bara vår familj utan alla andra. Så vi var 8 personer där som åt pizza och öppnade julklappar. Sen åkte vi hem igen runt 10.

Juldagen var precis som julafton när man var liten. Vi (jag och Dawn) vaknade strax efter 8 och då var alla andra redan vakna så vi gick till vardagsrummet och myste till det i soffan innan julklappsutdelningen började. Frukost efter det och klockan 1 gick vi över till nanny och granddads hus där det blev att öppna julklappar för en 3e gång. Tog ju evigheter när det är 18 personer och man öppnar bara ett paket i taget så alla kan se när man öppnar. Speciellt när Laela 1 år ska öppna alla sina miljoner paket. Middag lite senare och sen gick jag, Tatiana, Alicia, Dawn, Fabian och Eric över och tittade på film tills Cheetch kom över med bästa julklappen ever, socker boppers! haha så sjukt kul att det inte är sant.

26 dec: Jag, Tatiana, Dawn, Fabian och Eric åkte på eftermiddagen till Katy mills mall och såg filmen little fockers, rolig film det! :) Sen blev det fika på Starbucks innan vi åkte tillbaka hem. Då det var dags för middag och sen packning för min del. Sen ut i mörkret ock kylan (var faktiskt kallt) och köra lite socker boppers en sista gång för min del då vi åkte tillbaka hem dagen efter.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0