Road trip

Sitter just nu i bilen nagonstans i Kansas pa vag till Kansas City som jag gjort sen i onsdags efter skolan. Men sa lange man har musik och massa snacks sa overlevar man det mesta. I kvall har easy A premiar sa jag och Tatiana ska ga och se den, blir nog kul och imorgon ska vi ga pa brollop.

Forra veckan fick vi vara uniforms till cross countryn (lopning elin ;) dom ar bla med lite vitt och sa star det rim pa brostet. Kopte aven 2 tjocktrojor och en t-shirt som ar ytterst skon och snygg :P Hande inte sa mycket mer i skolan forra veckan sa vi hoppar direkt till helgen dar det hande lite roliga saker.

Fredag: Okej skola och cross country dar vi hade pre-race vilket var valdigt najs om vi sager sa. Sen pa kvallen akte vi hem till Michael dar det var carbfest for alla som tog sig dit vilket innebar hur mycket pasta och brod sa trodde jag skulle spy, haha inte riktigt men ni fattar. Dar hade vi det allmant trevligt med snack, lite lekar och tittade pa en film med bilder och sant fran forra arets lag. Juste var lite roligt nar vi kom dit, instruktionerna sa att huset var pa vanster sida och hade nummer 123, vi kommer dit och 123 ar pa hoger sida. Sa jag, millie, julia och clay gar upp till dorren och ringer pa men ingen ar hemma. Det var ju lite skumt... Da kommer Maddie och nagra andra och bara aker vidare uppfor gatan for att det finns tva nummer 123, varfor??? Aja hade ju vart lite kul om framlingarna hade oppnat dorren.

Lordag: Samling klockan 5:15 vid skolan for att ta bussen ner till det forsta meetet (race) Vi kom val dit runt 7 och sjalva tavlingen borjade klockan 8 och slutade vid 12. Gick bra for min del for att vara forsta gangen och bara tranat i ungefar 2 veckor, "sprang" hela tiden sa jag ar nojd fast jag ville borja ga. Vi stannade och at pa in n out innan vi akte tillbaka, yumme. Halvvags upp for berget behovde vi stanna for att motorn var overhettad, inte sa kul men vi gjorde det basta av situationen och hade allsang. Vi akte i alla fall vidare men efter 5 minuter stannar vi igen for bussen har gatt sonder! Sa vi behovde sitta och vanta pa att en ny buss skulle hamta oss i ungefar en timme. Sa dar satt vi i varmen och vantade vid vagkanten. Behover jag saga att istort satt alla var halvdoda? Kom tillbaka till skolan vid 5 istallet for 3 halv 4. Vi at i alla fall kina mat till middag.

Sondag: chillade och gjorde laxorna, sen hander varsta grejjen nar Heidi och Tatiana kommer tillbaka fran affaren. Uppfor trappan kommer den har killen Crispin som har kort in i en telefonstolpe utanfor vart hus och hans bil var halvvags av vagen (ar som ett litet stup dar) Sa han hanger hemma hos oss ett tag och han var inte sarskilt pratglad sa det vart ju liiiite awkward dar. Polisen kom for att en av grannarna hade ringt dom och hittat pa varsta historien om vad som hande. Sa dar stod vi vid fonstret och forsokte se vad som hande, valdigt intresant ska jag saga. Det var en pistol och allt inblandat.

Sen sprang jag pa han i skolan och sag till att allt var bra och han sa bara tack for allt. Tack for vad? Han ville inte ha dricka eller nagot att ata men whatever.

Det var ju lite typiskt att jag missade RIM run som var i onsdags och den som ar nagonstans imorgon. Men det kommer ju flera meet, finalen ar ju inte forran i november.

Akte precis forbi en skylt for little Sweden :)
Orkar inte leta upp bilder fran facebook sa ni for helt enkelt klara er utan, dom kanske kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Britt

Hej, cool blogg! Jag ar utbytesstudent i Erie, PA. Tankte om vi kunde lanka till varandra? hor av dig, min blogg heter Brittiusa.blogg.se

2010-09-20 @ 01:14:59
URL: http://brittiusa.blogg.se/
Postat av: Elinelin eller vem jag nu är (Lundin)

Hihi jaså är det löpning. Trodde faktiskt inte det var nåt du skulle börja med, men kul iaf :D



Det där med fel hus påminde mig om en grej när jag var på träningsläger för nåra veckor sen... vill du höra en kul historia från Sverige? Då kan du ju läsa nedanför xD



Första kvällen hade damlaget gjort i ordning en tävling mellan alla andra lag (hela klubben var i Katrineholm), som gick ut på att samla poäng genom att klara olika uppgifter. En av uppgisfterna var "minst 5 personer i laget ska bada". Så vi sprang iväg 5 st mot sjön, men efter en bit inser vi att vi aldrig kommer hinna fram till vattnet och tillbaka innan tiden är ute. Någon kommer då på att kolla villorna runtomkring efter en swimmingpool. Ingen swimmingpool i sikte. "Men badkar då, vi ringer på och frågor om vi får låna deras badkar". Så vi ringer på en dörr och en man öppnar. "Hej vi är på träningsläger och försöker vinna en tävling. Har du ett badkar vi kan få låna?" Han har inget badkar. "Dusch då?" Och.. vi får låna hans dusch!! 5 tjejer blöter ner sig, springer genom hans hus och sedan tillbaka till förläggningen xD Haha fatta att han släppte in oss!



Hoppas du har det jättebra där borta och kul att du verkar trivas med lagkompisarna i crosscountryn :D <3

2010-09-22 @ 23:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0